zondag 8 januari 2012

Mijn reinigingsritueel


Ik vind het erg belangrijk om mijn huid goed te verzorgen. Je huid heeft namelijk veel te verduren! Je smeert er foundation op, poedert je gezicht af, en smeert er nog veel meer op! Dat moet er natuurlijk weer af voor je gaat slapen. Ik laat jullie zien wat mijn reinigingsritueel is!

 Als eerste reinig ik mijn ogen. Die doe ik met de ook make-up remover van de Kruidvat. Eerst gebruikte ik eentje met bovenin olie, en onderin water. Hier konden mijn ogen niet tegen, het was veel te vet, en het was totaal niet fijn!

Met deze reinigslotion word mijn oog make-up op een subtiele manier verwijdert, en neemt al mijn make-up eraf. Met een paar watjes.

Daarna is de rest van mijn gezicht aan de beurt. Dit doe ik met Dove beauty cleansing, reinigingsmelk. Als ik dit heb gedaan zijn mijn wangen altijd rood, hoe dit kan weet ik niet, misschien iets te gevoelig? Ik ga als deze op is, een van kruidvat testen, voor de gevoelige huid. Misschien ligt het daaraan?
De reinigingsmelk reinigt mijn gezicht, hij haalt mijn foundation eraf.

Na het reinigen met reinigingsmelk, gebruik ik nog een tonic, ook op een watje. Deze verwijdert de restjes van de reinigingsmelk en haalt het laatste beetje make-up van mijn gezicht.


- Oogmake-up remover te koop bij de Kruidvat en kost rond de €2
- Dove reinigingsmelk, kocht ik bij de Kruidvat voor €3,99
- Tonic, kocht ik bij de action, €1,19?



Vervolgens; Als ik een beetje last heb van vermoeide ogen, wallen, gebruik ik dit oog serum van Dr. Van der Hoog. Deze werkt verkoelend, en mijn wallen voelen dan beter aan. Als ik hem onder mijn ogen smeer, voelt het heel fris. Hij zit in een pompflaconnetje, hij geeft met 1 pompje wel iets te veel, dus je moet hem niet helemaal indrukken! Dit oog serum kost €2,75 en is te koop bij de op=op


Dit ritueel doe ik 'sochtends, en 'savonds. Het is ook belangrijk om naast het reinigen, je gezicht ook te verzorgen met een lekkere créme! Voor 'sochtends gebruik ik of de Garnier BB Cream(links op de foto hierboven), of een Garnier dagcreme ( Rechts op de foto hierboven). En 'savonds De garnier nacht créme( deze staat niet op de foto, vergeten, Sorry!). de dag en nacht créme kocht ik bij de Action en kosten €2,39. De BB Cream is te koop bij de drogist, en kost €13,95

                    

Het is belangrijk je gezicht goed te reinigen, af en toe een scrub en een maskertje doen je huid heel goed! Ik gebruik de maskers van Dr. Van der hoog, te koop bij de op=op! Een lekkere scrub verwijdert dode huidcellen, en een masker kan heel veel doen voor je gezicht, vochtinbrengend, extra vitaminen, enzovoort!

Gebruiken jullie wel eens een heerlijk maskertje? En hoe reinigen jullie je gezicht?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten